Со воведувањето на ревидираната Регулатива за означување на пневматиците, како и со регистрирањето на базата на податоци (EPREL) и опцијата за два нови показатела на перформансите (прилегнување на снег и на мраз), Европската комисија има цел подобро да ги информира и дополнително да им даде моќ на купувачите кога купуваат пневматици, како и да овозможи поширко користење на пневматици со најдобра безбедност и еколошки перформанси на пазарот.
Пневматици за камиони (С3), да, пневматици за велосипеди, не.
За камионите (С3), како и за сите други класи (С1 и С2), производителот на пневматици и продавачите пред продажбата ќе треба да им обезбедат на купувачите официјални податоци од ознаката и информативен лист за производот.
Ќе постои официјална база на податоци (EPREL) во која треба да бидат регистрирани сите пневматици и каде што општата јавност, потрошувачите и надзорните органи ќе може да ги потврдат декларациите на ознаката.
Регулативата дозволува производителите на пневматици да ги декларираат класите ознаки врз основа на тестирање на пневматикот и/или на алатките за пресметката/екстраполација и со упатување, што е соодветно документирано.
Има планови опсегот да се прошири и на протектирани пневматици во 2023 година.
Да. Сите земји членки ќе треба да направат план за надзор на пазарот на пневматици како дел од нивната годишна програма за надзор на пазарот, почнувајќи од 2021 година. За ова ќе постои буџет од Европската комисија. Постојат неколку мерки што се вклучени во оваа нова регулатива, како и нова рамка за надзор на пазарот што ќе ги зајакне активностите на спроведувањето.
Да. Зимските пневматици и пневматиците за сите сезони лесно може да ги идентификуваме со потврдените зимски перформанси со 3PMSF (симболот на три планински врвови и снегулка) на ознаката. Може да го идентификуваме и нордискиот зимски пневматик PLT (C1) со потврдените перформанси за мраз, со симболот за мраз (само за нордиските пневматици од меко соединение) директно на ознаката. За пневматиците С2 и С3 не се дефинирани никакви регулативи за тестирање.
Имаме код QR што им овозможува на крајните корисници лесно да ги потврдат изјавите на ознаката преку линк до официјалната база на податоци EPREL со помош на датумот на регистрирање на производот.
Вредностите од новата ознака ќе ѝ бидат достапни на јавноста на 1 мај 2021 година. Податоците и регистрациите за производите во EPREL ќе им бидат достапни на нашите потрошувачи/продавачи на пневматици на почетокот на 2021 година за да се обезбеди непречен премин и подготовка на сите наши купувачи и продажни системи. Се очекува базата на податоци за регистрација EPREL да биде достапна до крајот на октомври 2020 година.
Визуализацијата на податоците за регистрација во EPREL за општата јавност и за продавачите на пневматици ќе биде достапна до крајот на 2020 година.
Новата Регулатива за ЕУ-ознака за пневматици ќе ја зголеми транспарентноста и ќе создаде можности за производителите на луксузни автомобили, кои се усогласени уште од воведувањето на таквите ознаки (во ноември 2012 година во Европа). Дополнителниот надзор на пазарот ќе биде од суштинска важност. Меѓутоа, ова ќе им донесе нови одговорности на продавачите на пневматици и на производителите на оригинална опрема, за што веројатно ќе бидат потребни одредени надградби во нивното работење поврзано со пневматици.
Ова е една од основните идеи. Ова треба да биде еден од исходите од зголемувањето на транспарентноста и на надзорот.
Перформансите на ознаката се декларирани од производителите врз основа на нивната техничка процена. Органите за надзор на пазарот во земјите членки на ЕУ ќе спроведуваат проверки на самото место (контрола на документи и физичко тестирање на производот заради потврда) на пневматиците што се пласирани на пазарот.
Вредностите на ознаките наменети за општата јавност и за продавачите на пневматици може да се најдат на лепенката/да се отпечатат/како дигитална информација што ја дава производителот на пневматици.
Освен тоа, кодот QR на ознаката ви дава директен линк до базата на податоци EPREL.
Алтернативно, ако го имате бројот на артиклот, може да извршите пребарување во Прегледникот Conti на ЕУ-ознаки или директно во EPREL (Забелешка: функционалноста за пребарувањето во базата на податоци EPREL сè уште не е целосно дефинирана или достапна).
Потрошувачите со пристап до PRICAT и таму ќе имаат на располагање линкови до Прегледникот Conti на ЕУ-ознаки, до EPREL и до различните класи.
Објективно, најдобрите вредности се од класата А. Меѓутоа, европската ознака не дава целосна слика за сите критериуми што ги дефинираат вкупните перформанси на еден пневматик. Според тоа, кога избирате пневматик што најдобро се совпаѓа со очекувањата на купувачот, исто така, треба да се потпрете на знаењето и на советите на специјалисти за пневматици или на резултатите од тестирањата што ги спроведуваат независни списанија што вршат тестирања.
Со новата ознака се оценуваат пет критериуми на перформансите: сопирање на влажни патишта, патишта со снег и со мраз, отпорност на тркалање и на надворешна бучава. Со повеќето тестови во печатот обично се врши процена на повеќе од десет критериуми, така што тие би требало да претставуваат многу поцелосен извор на информации од новата ознака.
Не во овој момент. Ова би можело да се случи во идни ревизии на регулативите за одобрување на ЕУ-типот на пневматици.
Затоа што не се дефинирани ISO-тестови или граници (прагови).
Линк за внесување податоци/регистрација во официјалната база на податоци EPREL за тој конкретен пневматик/производ.
Тоа е интерен број на артикл на Continental и значи дека сите пневматици од овој тип имаат иста конструкција и перформанси.
Претпоставка е дека потрошувачите полесно ќе ги читаат категориите АВС и дека тие полесно ќе се интегрираат во дигиталните бази на податоци и дисплеи.
Усогласеност со границата на сопирање на мраз на ISO-тест, споредено со стандарден референтен пневматик. МЕТОДОТ ISO сè уште не е финализиран.
Не.
Не. Може да користите кој било читач на кодот QR што е достапен на пазарот. Содржината на кодот QR едноставно е директна URL-врска со информациите за вашиот пневматик во базата на податоци EPREL.
Да. Видете ги претходните одговори.
Не во сите случаи. За бучавата сè останува исто (иако наместо 1, 2 или 3 звучни бранови ги имаме категориите А, В и С).
За отпорност на тркалање и за сопирање на влажни патишта денешните класи F и G во иднина ќе бидат споени и ќе ја формираат класата E, а денешната класа E во иднина ќе биде класа D. За пневматиците C2 има нови ограничувања за отпорност на тркалање за класата D (видете ја табелата подолу).
RR | Влажни патишта | Бучава | |
C1 | A => A B => B C => C E => D F+G => E | A => A B => B C => C E => D F+G => E | 1 Звучен бран = A 2 Звучни бранови = B 3 Звучни бранови = C |
C2 | A => A B => B C => C E (8,1 ≤ RRC ≤ 9,0) => D E (9,1 ≤ RRC ≤ 9,2) => E F+G => E | A => A B => B C => C E => D F+G => E | 1 Звучен бран = A 2 Звучни бранови = B 3 Звучни бранови = C |
C3 | A => A B => B C => C D => D E+F => E | A => A B => B C => C D => D E+F => E | 1 Звучен бран = A 2 Звучни бранови = B 3 Звучни бранови = C |
Пневматиците со нова ознака не се во ништо подобри од оние со стара ознака. Меѓутоа, ви препорачуваме да не продавате/монтирате пневматици со DOT (датум на производство) постар од пет години.
Не. Пневматиците се сосема исти. Пневматиците од класите E, F и G ќе бидат рекласифицирани (за една класа подобри), иако тие се сосема исти пневматици како и претходно (идентична конструкција).
Не. Тоа е сосема ист пневматик.
Може да го идентификуваме и нордискиот зимски пневматик PLT (C1) со потврдените перформанси за мраз, со симболот за мраз (само за нордиските пневматици од меко соединение) директно на ознаката. За пневматиците С2 и С3 не се дефинирани никакви тестови или ISO регулатива.
За логото со снег пневматиците треба да бидат усогласени со ограничувањата на 3PMS при тестирање на снег – ова важи за С1, С2 и С3 со различни услови и референции.
Не постои регулатива со која тоа се забранува, но нема да ги доживеете сите предности што во лето ги овозможува возењето со летни пневматици, како што е подобро управување на влажни и на суви патишта и подобри перформансите при сопирање, а помекото соединение кај зимските пневматици значи дека тие се абат побрзо на летни температури.
Ако ја имаат тековната (стара) ознака, тие ќе може да се продаваат и по 1 мај 2021 година (под претпоставка датумот на производство да е постар). Со новата ознака класите F и G се спојуваат и ја формираат класата Е.
ЕУ воведе ознаки за енергетска ефикасност за многу производи (фрижидери, правосмукалки, светилки итн.). Иако ознаката за пневматици, покрај енергетска ефикасност/ефикасност на потрошувачката на гориво, содржи неколку важни критериуми за перформансите, таа сепак спаѓа во категорија на означување на енергетска ефикасност. Со новото заглавие на ознаката, Комисијата има цел да креира заеднички изглед за сите производи означени со ознака за енергетска ефикасност, и покрај тоа што постојат многу разлики во деталите на различните ознаки.
Да. Меѓутоа, иако пневматиците С3 претходно не биле исклучени, за нив се воведени некои нови обврски.
Не во оваа ревизија (2021), но веројатно во блиска иднина.
Не. Пневматиците со клинци се надвор од опсегот на регулативата за ЕУ-ознаки и од портфолиото на групата Conti само гумите со меко соединение С1 ќе имаат симбол на мраз. С2 и С3, исто така, се надвор од опсегот на ISO-тестот.
Ако се усогласени со ограничувањата на перформансите 3PMS, пневматиците за сите сезони може да го имаат симболот. Во спротивно, на пазарите каде што ова претставува услов за користење во зимски услови, тие не може да се сметаат за пневматици за сите сезони. Пневматик само со способност M+S нема да го има симболот на снегулка на ознаката.
На сите пневматици што се усогласени со ограничувањата на перформансите 3PMS (одобрување на тип) може да се прикаже логото на снегулка.
Не. Само на пневматиците што се усогласени со ограничувањата на перформансите 3PMS (одобрување на тип) може да се прикаже логото на снегулка.
Пневматиците што моментно се во класата Е во иднина ќе бидат во класата D (во моментов празна за пневматиците С1).
Целата листа на пневматици што официјално се регистрирани за продажба во ЕУ во согласност со оваа Регулатива од сите производители на пневматици, заедно со нивни информации на ознаките.
На производно ниво -> Исти информации како на ЕУ-ознаката и информативниот лист за производот (во верзии на повеќе јазици).
Постојат две бази за податоци, јавна база на податоци што е отворена за сите и база на податоци со ограничен пристап каде што се чуваат дополнителни информации само за субјектите за надзор и за производителите на пневматици.
Регистрацијата на пневматиците се одвива преку официјалната платформа наречена EPREL (Европски регистар на производи за енергетско означување).
Не. Во старата Регулатива за означување постоеше јасно барање информациите од ознаката да бидат прикажани и во фактурата, но ова барање повеќе не постои. Меѓутоа, информациите сепак треба да бидат достапни во определена форма. Дистрибутерите на пневматици треба уште пред продажбата да ги стават на располагање овие информации на дигитална платформа, на продажното место и блиску до пневматикот кога тој е изложен на продажното место.
Во старата Регулатива за означување постоеше јасно барање информациите од ознаката да бидат прикажани и во фактурата, но ова барање повеќе не постои. Меѓутоа, информациите сепак треба да бидат достапни во определена форма. Дистрибутерите на пневматици треба уште пред продажбата да ги стават на располагање овие информации на дигитална платформа, на продажното место и блиску до пневматикот кога тој е изложен на продажното место.
Функциите за филтрирање/пребарување во EPREL сè уште не се финализирани – тоа ќе биде направено до крајот на 2020 година.
Не. Сите пневматици што се испорачани пред 1 мај 2021 година со претходната ознака и понатаму остануваат усогласени и не мора повторно да се означуваат. Ова се однесува и на пневматиците што веќе се наоѓаат на пазарот (на пример, во нашите малопродажни дистрибутивни центри (RDC)), а вам ви се испорачани по 1 мај 2021 година.
До 1 мај 2021 година важечка е само тековната ознака и таа е задолжителна при продажба во Европа. Ако интерфејсот за потрошувачите со EPREL стане достапен пред тој датум, теоретски двете ознаки би можеле да се прикажат една до друга.
Не постојат специфични барања за продавачите на возила; за нив важи тоа што важи и за дистрибутерите и продавачите на пневматици. Пред продажба на пневматик (или возило со пневматици) тие треба на крајниот купувач да му достават информации од ЕУ-ознаката во однос на предметните производи. Ефективно, тоа значи дека тие треба да обезбедат официјална ознака во дигитална или во печатена форма, како и информативен лист за производот.
Не постојат посебни барања за производителите на оригинална опрема; тоа важи за нив, како и за дистрибутерите и продавачите на пневматици. Пред продажба на пневматик (или возило со пневматици) тие треба на крајниот купувач да му достават информации од ЕУ-ознаката во однос на предметните производи. Ефективно, тоа значи дека тие треба да обезбедат официјална ознака во дигитална или во печатена форма, како и информативен лист за производот.
Не. Кога првпат беше имплементирана во 2012 година, одлуката на индустријата беше како стандард да се има лепенка на пневматиците, но тоа не е задолжително барање ознаката. Continental одлучи дека во однос на пневматиците C1 и C2 тоа најмногу соодветствува на нашите обврски во однос на логистиката и продажбата, како и во однос на нашите потрошувачи. За камионите (С3) избравме дигитално решение што, исто така, целосно е усогласено. Производителите и дистрибутерите на пневматици мора да се погрижат информациите на ознаката да им бидат достапни на нивните купувачи било во печатена форма (на барање) или во дигитална форма. Дистрибутерите мора да им изложат печатена ознака за пневматици на своите купувачи на местото на продажба или, таму каде што пневматиците не се изложени, пред продажбата на потрошувачите треба да им се обезбеди печатен примерок (на барање) или дигитален примерок.
Continental ќе обезбеди сите производи од нашето портфолио да ги исполнат сите регулаторни обврски за производителите на пневматици. Освен тоа, за време на самодефинираниот период на преминување (почеток на 2021 до крај на 2021 година) ќе ги обезбедиме двете ЕУ ознаки (тековната и новата) за да спречиме какво било недоразбирање од купувачите.
Таа ќе биде достапна во EPREL и преку нашите сопствени решенија и интернет страници на Continental.
Сите потребни податоци ќе ги вклучиме во нашите постојни системи и интерфејси и, исто така, ќе обезбедиме информации од ознаката преку други формати за размена на податоци (.csv, итн.).
Да, ако датумот на производството е постар од 1 мај 2021 година (односно, ако пневматиците се произведени пред мај 2021 година).